موانع پیش روی بازار فولاد
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخباربازار فولاد، موانع متعددی پیش روی صنعت فولاد قرار گرفته است که می تواند سد راهی برای رسیدن به سند چشم انداز ۱۴۰۴ باشد. محمد اتابک مدیرعامل هلدینگ کاوه پارس در رابطه با این موضوع بیان کرد: در سند چشم انداز ۱۴۰۴، ظرفیت فولاد کشور ۵۵ میلیون تن پیش بینی شده است که مطابقتی با تقاضای داخلی ندارد؛ از این رو باید برای صادرات بیشتر چاره ای اندیشید. صادرات باید به حدود ۲۵ میلیون تن فولاد برسد که افزون بر ۴۵ درصد ظرفیت تولید داخلی است.

وی در ادامه بیان کرد: در واقع برای صادرات این حجم از تولیدات فولادی زیر ساخت کافی وجود ندارد و برای اینکه به اهداف چشم انداز ۱۴۰۴ دست یابیم، باید در زمینه فراهم آوردن زیرساخت های کافی برای صادرات، شتاب بیشتری داشته باشیم.

اتابک خاطرنشان کرد: ناگفته نماند که در حوزه زیرساخت ها باید به حمل و نقل بخصوص حمل و نقل ریلی، اسکله ها و بنادر اشاره کرد که نیازمند تمرکز بیشتری هستند. در رابطه با این موضوعات باید برنامه ریزی دقیقی صورت گیرد چراکه اگر صادرات فولاد مطابق با این اهداف پیش نرود، تولید فولاد با مشکلات جدی رو به رو خواهد شد.

وی تصریح کرد: از سوی دیگرعلاوه بر زیرساخت ها، یکی از مهم ترین چالش های توسعه این صنعت تامین مواد اولیه مورد نیاز تولید فولاد می باشد؛ چرا که برای رسیدن به افق ۱۴۰۴ سالیانه ۱۶۴ میلیون تن سنگ آهن مورد نیاز است اما اکنون در این بخش فقط حدود ۴۷ میلیون تن ظرفیت داریم. بنابراین با توجه به اینکه فرآیند اکتشاف و استخراج زمانبر است، لازم است علاوه بر واگذاری بخش های مختلف به بخش خصوصی، برنامه ها در این بخش به صورت دوره ای صورت گیرد و مسائل مرتفع گردد تا دغدغه تامین سنگ آهن برای سرمایه گذاران کاهش یابد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 





:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: